Otomotiv devi 100 bin işçiyi çıkaracak

Volkswagen yeniden yapılandırılıyor. Bu süreçte bazı fabrikaların kapatılması, yatırımların azaltılması ve toplam 100 bin işçinin işten çıkarılması hedefleniyor.

Volkswagen Genel Müdürü Oliver Blume, önümüzdeki birkaç sene içerisinde toplam 100 bin kişinin işten çıkarılacağını söyledi.

Almanya merkezli Manager Magazin'in haberine göre Blume, gelecek beş yılda yatırımların yüzde 15 azaltılarak yaklaşık 130 milyar euroya düşürüleceğini de belirtti.

Blume ile Mali İşler Müdürü Arno Antlitz, yeni değişikliklerle şirketi yeniden yapılandırmayı hedefliyor.

FABRİKALAR KAPATILACAK
Grubun omurgasını oluşturan VW markası ile parça üretim fabrikalarının ‌mevcut grup yapısından ​ayrılarak bağımsız şirketler hâline getirileceği de aktarılanlar arasında.

Bununla beraber şirket, orta vadede Almanya'nın Hannover, Zwickau ve Emden kentlerindeki üretim sistemleri kapatılacak. Kardeş marka Audi'nin ise Neckarsulm'daki fabrikasında şalterlerin indirilmesi bekleniyor.

Üretim faaliyetleri, şu an bantta olan ürünlerin üretim aşaması tamamlandıktan sonra yapılacak.

İkinci el araç satacaklar dikkat! Bakanlık duyurdu Taşınmaz sahiplerinin 9 günü kaldı 'Evde paketleme' ilanındaki sinsi oyun... Küresel endeks devinden Borsa İstanbul'a uyarı! Mahkeme sigorta şirketine 'dur' dedi Devremülkte kritik 'izin' kararı